A day at Nyuh Kuning! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Maria Aendenroomer - WaarBenJij.nu A day at Nyuh Kuning! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Maria Aendenroomer - WaarBenJij.nu

A day at Nyuh Kuning!

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

07 Augustus 2017 | Indonesië, Ubud

Weer lekker geslapen vannacht onder de klamboe!! Douchen in de buitendouche onder de palmboom en naar het ontbijt. Omdat het zo mooi weer was vandaag besloten we vanochtend uit te rusten bij het zwembad. Hapje eten bij Budhi en zo rond 15.00 uur hadden we zin om weer wat te gaan doen. Was het een idee om de tegenovergestelde kant van Ubud te gaan ontdekken? Dat bleek goed uit te pakken. Een zijstraatje in en we belandden in een echte Indonesische wijk waar het heerlijk toeven was. In het midden van de wijk was een grasveld waar kinderen aan het vliegeren waren, uit de huizen kwamen mooi uitgedoste Indonesische vrouwen met manden op hun hoofd, richting tempel schrijdend. Blijkbaar was het offertijd. Bali is een grote tempel en het leven van de vrouwen staat vooral in het teken van het voorbereiden van de offers (samenstellen van bloemenkorfjes) en deze naar de tempel brengen. En niet vergeten het koken. Er heerste een vredige sfeer op het dorpspleintje, afgezien van twee vechtende honden. Terug naar onze cottage bij Budhi en afspreken met Norman over onze (laatste) trip morgen. We wilden in ieder geval nog naar Tanah Lot om daar de zon onder te zien gaan. Zo meteen eten in de wijk die we vanmiddag ontdekt hadden!

Selamat sore!