First day at Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Maria Aendenroomer - WaarBenJij.nu First day at Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Maria Aendenroomer - WaarBenJij.nu

First day at Bali!

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

03 Augustus 2017 | Indonesië, Ubud

Het was wel heel erg vroeg vanochtend: half zes stonden we naast het bed. Om 6 uur konden we terecht voor het ontbijt. Het was allemaal kantje boord vanochtend want om 6.45 uur stond de rose (!) taxi klaar die ons naar het vliegveld zou brengen. Even stressen want de bagage moest vóór 7.25 uur afgegeven worden op het vliegveld. Gelukkig liep het ondanks de gebruikelijke verkeersdrukte heel goed. Ruim op tijd konden we inchecken en hadden we nog drie kwartier voordat we aan bood konden. Een klein vliegveld, een beetje à la Eindhoven Airport maar een gezellige drukte zo vroeg. 8.45 uur stegen we op met de Garuda Indonesia. Een werkelijk prachtige vliegreis gezien het feit dat de piloot vrij laag vloog en we dus de vulkanen in de verte konden zien (de Merapi??). We hebben fotoś kunnen maken gelukkig. landen om 10.15 uur al in Denpasar maar de klok moest weer een uur vooruitgezet worden. Uitstappen en bagage ophalen. Het vliegveld deed meteen anders aan dan dat in Jogyakarta of Jakarta, moderner, netter en Europeser. Op zoek naar onze taxichauffeur: en ja hoor, daar stond hij met de naam Frank Steyvers op zijn A-4 tje. Beetje verlegen ingetogen Engels sprekende driver. HIj zou ons naar Ubud brengen, een dik uur rijden vanaf Denpasar. Het verkeer was wel wat rustiger dan op java maar nog steeds druk. We zagen mooie standbeelden in Denpasar en de ene na de andere steenhouwerij waar boeddhaś in alle soorten en maten te koop waren. En natuurlijk de tempels. Vooral vele kleine huistempels zagen we, rijkelijk versierd en altijd herkenbaar aan een zwart-wit geblokte doek of zo iets. We zullen de komende dagen nog vele tempels gaan bezichtigen neem ik aan. Op een gegeven moment reden we door Ubud en de chauffeur sloeg een klein achteraf weggetje in omzoomd met bananenbomen en weelderige natuur. We waren er. Waar zijn we nu weer terecht gekomen. Een waar paradijsje. Een groepje van ongeveer 8 cottages in Balineese stijl bij elkaar met in het midden een zwembad gelegen tussen de exotische bananen- en palmbomen. We werden verwelkomd door de receptioniste (?) met een lemon ginger honey drankje en kregen uitleg. Daarna bracht ze ons naar de cottage. Het overtrof echt onze verwachtingen. De cottage was helemaal opgetrokken in hout, voorzien van een terras met Balinese meubels, een koelkast en een buitenkeukentje. Binnen meubels in Balinese stijl, een bed met klamboe en een badkamer die deels open was. Pascal had zijn eigen cottage. Buiten overal beelden en tempeltjes, fonteintjes, ik zal ze morgen nog wat beter beschrijven. De huisjes lagen in de natuur wat erg fijn was na 2,5 week stad. We gingen een hapje eten en uitrusten en ons verwonderen over de entourage. Het weer was bewolkt en later op de middag werden we nog verrast door een tropische bui. We besloten bij Budi te blijven eten vanavond om morgen de omgeving te verkennen. Mijn buik was weer op orde en was aanleiding om loempia's te bestellen die de kok voor ons bereidde in het half open restaurantje. Verder geen gasten.
Onze eerste indruk van Bali is een uitstekende indruk. Met heeeel veel te zien. Gelukkig worden er georganiseerde dagreizen aangeboden door het resort waar we zeker een keuze uit gaan maken.
Selamat tidur!

• 03 Augustus 2017 - 18:04

Monique:

Geweldig ontschreven Maria,
    Zie het levendig voor mij.
    Via Damanja ook foto's gezien! Wat een geweldig verblijf hebben jullie.
    Met een echte buitendouche . Super!!!
    Hoop dat jullie nog een geweldige week hebben samen.
    Liefs van ons X

• 03 Augustus 2017 - 18:06

Monique:

Omschreven natuurlijk

• 03 Augustus 2017 - 20:16

Marina:

Hoi geweldigw plek klinkt inderdaad goed lekker in de natuur. Heerlijk. Mooi deel van de vakantie. Ik zit nu met Marcus in de bios. Eergister planet ofvthe apes deel 1 en2 gekeken en nu dus deel drie in de bios. Fijn 3D film. Tot mirgen.