A special day at the Bay! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maria Aendenroomer - WaarBenJij.nu A special day at the Bay! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maria Aendenroomer - WaarBenJij.nu

A special day at the Bay!

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

22 Juli 2017 | Singapore, Singapore

Eerst nam ik mijn felicitaties in ontvangst voor mijn ..e verjaardag! Voor de tweede keer in Singapore. Lekker langzaam ontbijten met dat heerlijke brood dat vandaag persoonlijk werd afgeleverd aan huis. Goed geregeld ton!! Toen gaf Ton een rondleiding in zijn tuin, hij had bijvoorbeeld een boom met Jackfruit waar de mensen zo gek op zijn dat ze in de boom klimmen om er het fruit uit te halen hahah. Ook had hij een boom met chiko"s, eveneens een soort fruit waar ik nog nooit van gehoord had.
Ik mocht vandaag kiezen wat we zouden ondernemen. Het was echt warm en de zon scheen volop. Ton had weekend dus hij ging gezellig mee. Eerst met de auto naar Little India naar de BHG (een warenhuis) om enkele inkopen te doen en vervolgens een Indiër uitzoeken om te eten. Het was een drukte van belang daar, winkeltjes, kraampjes, vrouwen in prachtig gekleurde kleren enz. We zochten eigenlijk het restuaurant Blue Diamond waar we 5 jaar geleden hadden gegeten. Jammer genoeg was het restaurant verdwenen. Maar we vonden een uitstekend alternatief: Amyarati. een leuke gezellige inrichting en beleefde bediening. Wat kwam er zoals op tafel te staan: Dum Biryani, Rolletjes lamsgehakt, Butter Chicken, Mango Lassi als drank er bij (= yoghurt met mango) en kip met mango vergezeld met heerlijke naan. Misschien ten overvloede: het was grandioos. We hadden dan ook wel honger want het was al 14.00 uur. Hoe de middag in te richten? Weer mocht ik kiezen. Ik had de GArdens by the Bay nog op het programma staan (vlak bij Marina Bay). We lieten de auto in de parkeergarage van de bibliotheek staan en pakte de metro naar Marina Bay. Van daaruit lopen via open promenades langs de wolkenkrabbers naar Marina Bay: voor de niet-insiders: Dit is een gigantisch gebouw bestaande uit drie hoge torens die bovenin met elkaar verbonden zijn door een soort boot dat als hotel dient. In de pijlers zijn heel chique winkelcentra met de grote merken als Prada en Chanel. Er stroomt een soort van beekje onder door het gebouw waar gondels op drijven. Absurd idee. En natuurlijk zitten overal mensen te eten tussen het marmer!! Vanuit Marina Bay de tuinen in. Hoe moet je dit nu uitleggen? weelderige tuinen met kunstmatige bomen in de kleuren paars en groen waar dan exotische slingerplanten rondom heen groeien. We gingen de skywalk doen. Met de lift zo'n kunstmatige boom in. De bomen werden met elkaar verbonden door een luchtplank dat een mooi uitzicht bood op de tuinen, de zee, de torenkranen, het reuzerad en nog veel meer. Vanuit de skywalk dachten we opeens een demonstratie te zien. Ton vond dat wel erg frappant. Want demonstraties zijn verboden in Singapore. He t bleek echter reclame te zijn voor een of ander spectakel. Weer naar beneden. We waren inmiddels wel moe en besloten langs het water terug te lopen. OPeens hoorden we een gejoel in het stadion aan de overzijde van het water. Het stadion was rood van kinderen gekleed in het rood. Duizenden!! Ton legde uit dat het kinderklasjes waren die aan het oefenen waren voor National Day op 9 augustus. Rood is de nationale kleur, vandaag! Ook allemaal politie. Dat snapten wij wel bij dit soort grote bijeenkomsten. De metro in en uitstappen bij Bugis. Door het winkelcentrum van Bugis richting bibliotheek. In het winkelcentrum ws het drukker dan druk En weer zat iedereen te eten. We vonden de auto terug in de parkeergarage van de bibliotheek en Ton manoevreerde handig door de heksenketel van het verkeer in vijf rijen dik. Het plan was, traditiegetrouw op mijn verjaardag in Singapore, om te gaan eten op de golfclub. Maar eerst een balletje slaan, tenminste Pascal dan die er van genoot. Toen naar het restaurant dat prachtig uitzicht bood op de skyline, Marina Bay enz. Dat was niet zo'n succes dit keer. Door de drukte kon het personeel, dat voor een deel nieuw was, het niet aan en was het chaotisch. Maar het uitzicht en later bleek zelfs vuurwerk maakte alles goed. Terug naar de auto en de snelweg op om naar huis te gaan. Plotseling stonden er auto's zomaar stil op de snelweg.... om naar het vuurwerk te kijken! Absurd! Omdat we nog honger hadden gingen we weer een shoppingmall in naar een ietwat chique supermarkt en kochten er onder andere jackfruit. Door het verhaal van Ton waren we wel getriggerd wat dat zou zijn!. Thuis jackfruit geproefd. Het had de smaak zo'n beetje van de mango en de kleur van banaan en de vorm van een citroen. Kun je het nog volgen? Ik kreeg vele felicitaties via FB en de app binnen. We namen nog een kopje thee met een wafel en ik schreef dit verslag. Morgen alweer onze laatste dag in Singapore om maandag onze reis te vervolgen naar Indonesië. Welterusten.

• 22 Juli 2017 - 17:02

Angèle:

Wat een bijzondere manier om je verjaardag te vieren. Van harte gefeliciteerd!

• 22 Juli 2017 - 17:27

Ria:

Tjongejonge wat een prachtige gebouwen! Marina Bay heb ik onlangs nog iets over gezien en dat triggerde me wel...
    Welterusten en safe trip

• 22 Juli 2017 - 21:12

Truus:

Maria, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Wel heel speciaal om dat in Singapore te vieren. Geniet er samen maar van. Fijn om je verslagen te lezen. De groeten aan Ton en veel plezier in Indonesië. Henk en Truus

• 23 Juli 2017 - 08:46

Marina:

Heerlijk allemaal, en je schrijft zo van hoe beschrijf ik dit nu allemaal.
    Nou complimenten je beschrijft het gewledig toen ik de foto's na het lezen zag klopt het gewoon allemaal levendig zoals je het beschrijft. Ik wandel zo gewoon met jullie mee dank je wel
    haha. En leuk om bij een tweede keer je verjaardag daar te vieren om al van traditie getrouw gingen we eten bij de golfclub, je voelt je daar leker thuis. En dan die Boy van jullie op de foto wat een Bink he.

groetjes aan jullie allemaal ook aan Ton.
    Liefs Marina

• 23 Juli 2017 - 10:21

Monique:

Wederom genoten van je prachtige reisverslag en foto's.
    Fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad.
    Ook leuk om Pascal te zien genieten. (Hoorde Damanja vanmorgen om 5 uur nig met hem bellen.)
    We wensen jullie een hele fijne doorreis naar Indonessië.