A day on the island! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maria Aendenroomer - WaarBenJij.nu A day on the island! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maria Aendenroomer - WaarBenJij.nu

A day on the island!

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

19 Juli 2017 | Singapore, Singapore

Ontbijtje en weer op pad. We hadden natuurlijk het eiland Sentosa nog op het programma staan voor deze vakantie. Dit viel te combineren met Mount Faber waar bovenop het startpunt was voor de kabelbaan naar Sentosa. Eerst een flink ritje met de metro naar Harbour Front. Het plan was de berg te voet te beklimmen, kon niet anders dan in een slakkentempo gezien de hitte. Via Morseroad belandden we in de jungle waar het gestaag omhoog ging. Gelukkig hebben we een goede conditie zodat het te doen was. Maar toch! Al puffend bereikten wij de Peak van Mount Faber en werden verrast door een adembenemend uitzicht op de flatten , de haven, de straat van Singapore enz. Volgens mij waren wij de enige toeristen die de klim te voet deden. Zoals altijd bij toeristische attracties was ook hier een restaurant met schitterend panorama op zee beneden, de haven en flats. Wat te eten vanmiddag: Frank: Hilltop Noodles, Pascal: Thai Chicken Curry met ricecrackers en Maria Hokkien noodles met sapjes natuurlijk. IN no time eten op tafel en ik hoef het niet te vermelden dat het weer eens overheerlijk was. Bij het (open) restaurant was nog een kai-vijver te bewonderen. Op weg naar de kabelbaan en toen over de zee naar het eiland Sentosa. Geweldig en de moeite waard om op deze manier een eiland te bereiken. Een fun-island, zo viel Sentoasa het beste te beschrijven. Men moet geamuseerd worden. Er was van alles te doen. We besloten een nature-discovery wandeling te maken en kwamen we uit op het strand. Veel te heet om op het strand te gaan liggen. Er lag dan ook niemand. Was wel leuk om op een loopplank over zee naar een piepklein eilandje te lopen. Van daaruit kon je al kabelend weer terug maar dat ging ons te ver. Inmiddels sloeg de hitte echt toe; het looptempo werd gehalveerd. De meeste Chinese vrouwen en meisjes lopen hier met parasolletjes om maar niet bruin te worden. blank blijven is het devies. Grappig: sommige parasolletjes waren met kant afgezet en er was een soort van ventilatortje aan vastgezet hahaha. Wat nog te doen op Sentosa: de muscical fountains bij het Merlion Plaza waren een lust voor het oog. Net zoals de orchideeëntuin. Het was inmiddels vijf uur en tijd om met de kabelbaan weer terug te keren naar Mount FAber waar we de metro terugnamen na een bordje Laksa genomen te hebben naar Tanah Merrah (drie kwartier ongeveer). IN de metro moesten we erg lachen met de aanmoedigingsplakkaten om op tijd kinderen te nemen (Keep Singapore Young). Precies om 18.00 uur thuis! Ton had crisis op zijn werk en was dus later (18.45 uur ongeveer). We besloten naar een Sushi-restaurant te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Dat was echt een belevenis. We kregen een tafelt naast de lopende band waar constant bordjes met allerlei soorten sushi's langsgleden. Je kon gewoon steeds een bordje nemen van die heerlijk sushi's, drempelloos eten. Na afloop werden de (roze) bordjes geteld en aan de hand daarvan rekenden we af. Wat een levendigheid op straat en zwoel natuurlijk! Nog wat kleine boodschappen gedaan voor morgen en terug naar huis om dit verslag te schrijven.

• 19 Juli 2017 - 21:04

Ria:

Wat een prachtige dag en superstrandje. Ben benieuwd hoe warm het bij jullie is nu.

• 20 Juli 2017 - 02:52

Angèle:

Prachtig beschreven. Ik geniet op afstand mee. Ik krijg spontaan trek in sushi. Ben toch ook benieuwd naar de parasolletjes met ventilator. Volgende keer ook daar graag een foto van ;). Veel plezier

• 20 Juli 2017 - 13:19

Marina:

Ja heerlijk heerlijk lekker eten en twee keer warm eten zalig. en duidleijk Maagdelijk witte stranden. Ook benieuwd naar de temperaturen en ondanks die hitte ondernemen jullie geweldig veel. Jammer dat Frank inmiddels durft te vliegen anders hadden wij samne daar gezeten hahah
    Maar erg leuk om dit nog met jullie drietjes te doen. En heeft Raoul nog geen spijt dat hij neit mee is.??
    veel plezier en tot het volgende verslaag heel fijn Maria dat je op tijd naar huis gaat om ons een verlag te doen.
    Liefs